A/B Testing
Bij het ontwerpen van uw site maakt u veel keuzes. Layout, vormgeving en verwoording zijn ongetwijfeld volledig naar uw wens wanneer de site live gaat. Of dat óók het geval is vanuit het oogpunt van uw bezoekers - u weet het niet en wij weten het niet. En of de opzet optimaal is vanuit het oogpunt van maximalisering van conversies, ook dat is onduidelijk.
Met A/B Testen vergelijkt u alternatieve opzetten van uw (landings)pagina's met de originele versies. In een A/B test wordt zorgvuldig geregistreerd welk van de varianten het beste scoort, zodat u na afloop met statistische zekerheid kunt zeggen dat u de beste koers heeft gekozen.
Met A/B Testen krijgt u dus objectieve meetresultaten. Individuele voorkeuren vallen weg, uw bezoekers bepalen simpelweg wat het beste werkt.
A/B Testen passen uitstekend in een aanpak van "voortdurende verbetering". U kiest de best scorende versie, en zet daar direct weer een alternatief dat mogelijk ook goed werkt. Zo werkt u stapsgewijs toe naar een steeds hogere conversie.
Een eindpunt? Dat is er helaas niet. Uw omgeving verandert, klantvoorkeuren wijzigen en uw concurrenten zitten ook niet stil. Maar met een goed opgezet programma van A/B testen leert u bijzonder veel over "wat werkt en wat niet", en scoort u structureel betere resultaten dan uw opponenten.