Conversie-optimalisatie

Conversie-optimalisatie is er op gericht om de bezoekers die u met al uw inspanningen in SEO en SEA op uw site heeft gekregen, om te zetten naar kopers. U heeft er tenslotte weinig aan wanneer mensen de deur binnenkomen, en na een vluchtige blik het pand weer verlaten zonder iets te hebben aangeschaft of zelfs maar een foldertje mee te nemen. Dat wilt u niet in de fysieke wereld, en dat wilt u niet op uw site.


SEO/SEA Optimalisatie

Zoekmachine-optimalisatie en AdWords campagnes vragen voortdurende aandacht en bijstelling. Wanneer uw acties leiden tot een toppositie binnen de organische zoekresultaten of de advertentiesecties van Google, en u uw concurrentie van die posities verdringt, zal dat tot een reactie leiden. Daarnaast werkt Google aan een voortdurende verbetering van zijn zoek-algoritmen, waar ook op ingespeeld dient te worden.

Het volgen en bijstellen van uw campagnes vergt veel tijd en aandacht. Wanneer u beslist om uw campagnemanagement uit te besteden aan Integrace nemen wij u deze hele taak uit handen. Wij monitoren dan:

  • het aantal bezoekers op uw site en het bezoekersgedrag
  • uw posities in zoekmachines ten opzichte van uw concurrenten
  • de indexatie van uw site binnen google
  • de resultaten van AdWords campagnes in termen van doorklikratio (click-through ratio, CTR), kosten en effectiviteit.

Onze rapportages bevatten ook aanbevelingen om uw posities te behouden of te verbeteren. Wanneer wij dat hebben afgesproken voeren wij deze maatregelen ook voor u uit.

Wij nemen u dan dus het hele traject uit handen van optimaliseren van uw site, opzetten van AdWords campagnes, monitoring van alle resultaten en bijsturen van site en campagnes.

A/B Testing

Bij het ontwerpen van uw site maakt u veel keuzes. Layout, vormgeving en verwoording zijn ongetwijfeld volledig naar uw wens wanneer de site live gaat. Of dat óók het geval is vanuit het oogpunt van uw bezoekers - u weet het niet en wij weten het niet. En of de opzet optimaal is vanuit het oogpunt van maximalisering van conversies, ook dat is onduidelijk.

Met A/B Testen vergelijkt u alternatieve opzetten van uw (landings)pagina's met de originele versies. In een A/B test wordt zorgvuldig geregistreerd welk van de varianten het beste scoort, zodat u na afloop met statistische zekerheid kunt zeggen dat u de beste koers heeft gekozen.

Met A/B Testen krijgt u dus objectieve meetresultaten. Individuele voorkeuren vallen weg, uw bezoekers bepalen simpelweg wat het beste werkt.

A/B Testen passen uitstekend in een aanpak van "voortdurende verbetering". U kiest de best scorende versie, en zet daar direct weer een alternatief dat mogelijk ook goed werkt. Zo werkt u stapsgewijs toe naar een steeds hogere conversie.

Een eindpunt? Dat is er helaas niet. Uw omgeving verandert, klantvoorkeuren wijzigen en uw concurrenten zitten ook niet stil. Maar met een goed opgezet programma van A/B testen leert u bijzonder veel over "wat werkt en wat niet", en scoort u structureel betere resultaten dan uw opponenten.

 

Zorgen dat méér bezoekers "kopers" worden?

Praat met onze conversie specialisten.