AdWords Editor 7.0 geeft u inmiddels vrijwel alle gereedschappen waarover u ook in uw online AdWords account kunt beschikken, maar dan in een vriendelijke en snelle Windows applicatie. Het opzetten en beheren van campagnes gaat vele malen sneller met dit gereedschap dan met de online beheergereedschappen.
AdWords Editor 7.0 is op een aantal punten uitgebreid/gewijzigd. We noemen de belangrijkste.
First page bid estimates
In navolging van de online tools geeft AdWords Editor nu ook de "first page bid estimates" voor keywords. Voorheen werden de minimale kosten per klik voor een listing genoemd, maar het AdWords systeem maakt geen gebruik meer van die "minimum cost-per-click (CPC) bids".
Keyword Quality Score
Bij alle keywords vindt u nu de Quality Score. Deze score is gebaseerd op de click-through op de advertentie bij dat keyword, in combinatie met de relevantie van uw advertentie en de landingspagina. Hoe hoger de Quality Score, hoe minder u betaalt voor een goede positie binnen de advertentiesectie.
Keyword Opportunities locale
Sinds versie 6.5 hebben we ook een keyword suggestions tool in de AdWords Editor, hoewel deze niet altijd goed functioneerde - kunnen we uit onze praktijk melden. Dat euvel lijkt te zijn verholpen, en het is nu ook mogelijk om de relevantie van de resultaten van dit gereedschap te verhogen door aan te geven op welke geografie u zich richt. Bij de keywords wordt, net als online, nu ook aangegeven hoe vaak op een keyword is gezocht.