Vergelijkingssites steeds machtiger

Uit de GfK Internet market Monitor blijkt dat vergelijkingssites steeds belangrijker worden in het aankoopproces.

Meer dan een derde van de consumenten koopt uitsluitend via productvergelijkingssites, en zoekt niet verder in online winkels of in fysieke winkels. Ook wanneer er wel elders wordt gekocht worden vergelijkingssites ingezet om meer informatie te verzamelen over de mogelijkheden.

De zes meest gebruikte vergelijkingssites zijn Vergelijk, Beslist, Kieskeurig, Prijsvergelijk, Tweakers en Kelkoo. Deze zes zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor 83% van alle zoekopdrachten via vergelijkingssites.

In het onderzoek meldt GfK tevens dat de omzet via internet in de komende zes jaar zal verdubbelen van 4 miljard euro nu naar circa 8 miljard in 2015. Deze groei doet zich voor in alle gemeten markten. In segmenten als het toerisme en de telecomsector is de impact het grootst; meer dan de helft van alle omzet zal daar in 2015 verlopen via internet.

De standaard webshop van Integrace koppelt vanaf 1 september met alle belangrijke Nederlandse vergelijkingssites. U hoeft de uw shop alleen maar aan te melden bij de vergelijkingssite om de koppeling te realiseren. Ook voor onze maatwerk shops kan dit vrij eenvoudig worden gerealiseerd. Voor meer informatie neemt u contact op met .   

Bron: GfK Internet Market Monitor 2009