Het gaat uitstekend met omzet van nederlandse webwinkels. De omzet voor online consumentenbestedingen is in de eerste negen maanden van 2009 verder gegroeid naar een omzet van € 4,1 miljard. Dit is een stijging van 20% in vergelijking met dezelfde periode van 2008. Dit blijkt uit marktcijfers van Thuiswinkel.org.
Deze zeer sterke omzetgroei trekt veel nieuwe webwinkeliers aan. Naast nieuwe ondernemers zien we nu ook een zeer sterke toename van de traditionele winkelketens, die dit nieuwe afzetkanaal nu toch eindelijk echt lijken te hebben ontdekt.
Natuurlijk heeft dit grote gevolgen voor de kleine webwinkelier. Thuiswinkelmagazine Twinkle meldt (in het FD, bij monde van hoofdredacteur Marieke Verdonk) dat er een duidelijke trend is richting een verdere professionalisering van de webwinkelmarkt. Het kaf wordt van het koren gescheiden, en amateuristisch opgezette “papa-en-mama” winkeltjes vallen om.
Een goede webwinkel vereist aandacht en expertise, en doe je er niet zomaar even bij. Bezoek komt niet uit de lucht vallen, maar is het resultaat van een zorgvuldig uitgewerkte marketing campagne. Wie verwachtingsvol in zijn nieuwe webwinkel gaat zitten en verwacht dat de bezoekers vanzelf zullen toestromen en dan ook nog een zullen kopen, komt bedrogen uit.
De boodschap van Twinkle: neem een professionele leverancier in de hand. Dat kost geld, maar die weet wat er wel en niet werkt en kan u behouden voor kostbare fouten.
En onze boodschap? Die zal u niet verbazen: neem onze oplossingen mee in uw afwegingen. Integrace heeft inmiddels een zeer ruime ervaring in het opzetten van webwinkels, ook in zeer competititieve markten, en is daarmee bewezen succesvol. We kunnen u niet alleen helpen met professionele software oplossingen, maar ook met het opzetten van goede marketing campagnes. We zien u graag!