SEO met SiteManager CMS deel 1: Introductie

Goed scoren in Google begint met een uitstekende toegankelijkheid van uw website voor Google. Voor echt goede resultaten neemt u de zoekmachine aan de hand en helpt u deze om te begrijpen waar uw site over gaat en voor wie deze belangrijk is.

In een korte serie over zoekmachinemarketing laten we aan de hand van SiteManager CMS zien hoe u dat doet. Deel 1 van de serie behandelt de wijze waarop u zoektermen kunt verwerken in uw content.

Posities voor zoektermen

De eerste stap in het optimaliseren van uw site is het bepalen van de zoekwoorden waarop u wilt worden gevonden. Dit doet u voor iedere pagina. Zodra u uw keuze heeft gemaakt is het van belang om deze zoektermen op strategische posities binnen uw pagina terug te laten komen.

De belangrijkste plaatsen waar uw zoektermen terug moeten komen zijn: 

  • de title metatag
  • de description en keywords metatags
  • de header tags (H1 t/m H3)
  • het pagina-adres (de url)
  • de bestandsnaam van plaatjes en bestanden
  • alt-tags bij uw plaatjes en bestanden
  • link-teksten naar uw pagina
  • title-tags op links naar uw pagina (inclusief menu-items)
  • en uiteraard in de body tekst, met name in het begin en eind.

In de video “Zoekmachine-optimalisatie (SEO) met SiteManager CMS” laten we zien hoe u deze SEO informatie invoert in Sitemanager CMS. U kunt deze video ook in Flash formaat bekijken: SEO met SiteManager CMS (Flash) .

SEO met SiteManager CMS

Dit is deel 1 van een korte serie over zoekmachine-optimalisatie met SiteManager CMS.

Zoekmachine-optimalisatie kan een uitdagende klus zijn, zeker voor zoektermen met veel concurrentie. Wanneer u simpelweg de eenvoudige richtlijnen in deze serie toepast legt u een solide basis voor een goede positie binnen Google, en zult u uw site in veel gevallen terug kunnen zien op de eerste pagina met zoekresultaten.