Canonical Links
Wanneer u uw geoptimaliseerde content op meerdere plaatsen publiceert, is het belangrijk om Google te vertellen welke publicatie moet worden beschouwd als het origineel, en welke publicaties kopieën zijn. U maakt dan duidelijk aan Google dat er geen sprake is van “dubbele content”, en zorgt er tegelijkertijd voor dat alle linkwaarde uit verwijzingen naar uw content op andere sites wordt toegewezen aan het origineel.
Google heeft voor dit doel de “canonical link” in het leven geroepen. Naast de 301-redirect is dit het belangrijkste middel voor webmasters om problemen met duplicate content te voorkomen.
In SiteManager CMS zet u de canonical link door bij een item aan te geven wat de “primaire website” is; op alle publicatie-posities wordt dan automatisch een canonical link geplaatst. We laten zien hoe dat gaat in de Youtube video "Canonical links en SiteManager CMS".
U kunt deze video ook in Flash bekijken: Canonical links en SiteManager CMS (Flash).
SEO met SiteManager CMS
Dit is deel 3 van een korte serie over zoekmachine-optimalisatie met SiteManager CMS.
Zoekmachine-optimalisatie kan een uitdagende klus zijn, zeker voor zoektermen met veel concurrentie. Wanneer u simpelweg de eenvoudige richtlijnen in deze serie toepast legt u een solide basis voor een goede positie binnen Google, en zult u uw site in veel gevallen terug kunnen zien op de eerste pagina met zoekresultaten.