Het opzetten van een webwinkel is populair. Op elk feestje kom je wel iemand tegen die speelt met het idee of er concreet mee bezig is. Als ontwikkelaar van webshoptechnologie (Shoxl webshops) zien we dat terug in de praktijk: er worden dagelijks webshops geopend en abonnementen afgesloten.
Tegelijkertijd constateren we dat de voorbereiding daarbij vaak op zijn zachts gezegd niet optimaal is geweest. Soms is over de meest basis onderwerpen (zoals "wie zit er eigenlijk te wachten op deze webshop") zelfs nauwelijks nagedacht. Webshops worden daardoor vaak weer even snel gesloten als geopend.
Kortom, een webwinkel starten vergt een goede voorbereiding, een hoop denkwerk, en heel veel praktische uitwerking. Welke producten gaan worden geleverd en aan wie. Wie zijn de concurrenten. Waarom zouden je prospects gaan kopen bij jou en niet bij die concurrent. Welke webshop software kies je. Hoe gaat het logistieke proces en de klantcommunicatie eruit zien. Hoe richt je je administratie in en wat wil de belastingdienst van je weten. En ga zo maar door.
In het voorjaar van 2010 is over dit onderwerp "hoe start je een webwinkel" op Frankwatching.com een reeks van artikelen gepubliceerd die al snel een grote populariteit kreeg. In de serie beschreven internetondernemers Dennis Vreeke en Roman Markovski hun ervaringen met het opzetten van hun webshop LensBestel.nl. Een zeer praktisch en leerzaam verhaal, dat nu een vervolg heeft gekregen in het Frankwatching e-book "Dossier Webwinkel - In 12 stappen naar een eigen webshop".
Voor iedereen die serieus van plan is om een webshop te beginnen: een absolute aanrader. Lezen dat boek zouden we zeggen. En wilt u dan echt aan de slag: onze Shoxl webshops hebben net zo'n praktijkbasis als dit fraaie verhaal van Dennis en Roman. Dus wilt u een soepele start met bewezen webwinkelsoftware: kijk eens naar een Shoxl webshop.
Download Frankwatching.com Dossier Webwinkel - In 12 stappen naar een eigen webshop .