Thuiswinkel.org presenteert e-Academy, ontwikkeld door Integrace

Brancheorganisatie Thuiswinkel.org presenteert vandaag het nieuwe “e-Academy”, tijdens het congres Shopping Today. De sector-overstijgende e-Academy is ontwikkeld om de kwaliteiten van online opleidingen en online professionals te kwalificeren. In de snel groeiende e-business wereld stijgt de vraag naar goed geschoold personeel, waardoor er behoefte is aan een goede aansluiting tussen onderwijs en bedrijfsleven.

e-Academy voor e-business

Logo e-Academy van Thuiswinkel.org  

De e-Academy richt zich op het dichten van het gat tussen HBO- en WO-onderwijs in e-business en het bedrijfsleven. Met het certificeren van e-business opleidingen door middel van criteria die samengesteld worden met de gehele sector wordt getracht dit gat te dichten.

Met een omzetstijging van 18% van de online bestedingen dit jaar blijkt, wel hoe belangrijk e-commerce is voor Nederland. Daarom is het voor het bedrijfsleven binnen Nederland en de concurrentiepositie internationaal van belang dat er genoeg goed geschoolde professionals zijn.

De e-Academy biedt een certificering voor e-business opleidingen én professionals. Zo kunnen online professionals een examen doen en zich registreren in het e-Academy register. Op deze manier kunnen zij makkelijker aantonen dat ze over de expertise beschikken die van een online professional verwacht wordt en dat de vakkennis up-to-date is. Ook voor bedrijven heeft de e-Academy een programma. Zij kunnen zich ontwikkelen als Life Long Learning Company. Door het snel ontwikkelende karakter van de e-commerce branche is Life Long Learning bedoeld als extra motivatie en steun om de kennis continue op peil te houden.

Ontwikkeling van de e-Academy website

Het e-Academy initiatief van brancheorganisatie Thuiswinkel.org is gelanceerd op een geheel eigen website platform. Doordat Integrace gebruik kon maken van de expertise en code van de bouw van de Thuiswinkel.org website, kon deze website zeer snel gerealiseerd worden.

De website van e-Academy profiteert van alle capaciteiten die de Thuiswinkel.org website ook heeft. De website is volledig responsive en maakt gebruik van Azure hosting. De website is gekoppeld met Google Tag Manager, hierdoor heeft Thuiswinkel.org alle vrijheid om zelf conversie tags te configureren en te publiceren.