Op zich hoeft dit natuurlijk geen enkel probleem te zijn. Een potentiële klant vindt uw website, bekijkt een aantal pagina’s, kijkt vervolgens verder, en komt mogelijk weer bij u uit. Uw bedrijf is dus onderdeel van de zoektocht van deze potentiële klant. Het wordt echter een probleem als een potentiële klant uw website bezoekt, maar vervolgens in zijn zoektocht tegen uw concurrent aanloopt, of uw bedrijf vergeet tussen alle concurrentie. Tussen het oriënteren op de markt, en de uiteindelijke aanschaf van een product of dienst kan een lange tijd zitten, waarin de potentiële klant veel verschillende aanbieders tegenkomt. U zult onder al deze aanbieders het meest opvallend moeten zijn, om de klant daadwerkelijk binnen te halen.
Lead generation software tools
Er zijn uiteraard tal van SEO verrichtingen die ervoor zorgen dat u hoog scoort in Google en dat uw website opvalt. Maar natuurlijk kent de concurrentie ook een deel van deze zoekmachineoptimalisatie tactieken. Daarnaast is het goed gevonden worden op internet nog steeds maar één kant van de medaille. Bezoekers moeten uw bedrijf ook onthouden, en uw boodschap moet duidelijk overkomen. Wanneer bezoekers geen gegevens achterlaten, is het maar de vraag of ze uw unique selling points hebben gezien en nog terug zullen komen.
Een goed hulpmiddel om erachter te komen welke bedrijven uw website bezoeken zonder gegevens achter te laten, is lead generation software. Dit is software die u vertelt welke bedrijven uw website hebben bezocht, en hoe lang zij welke pagina’s hebben bekeken. Dit geeft een goed overzicht van de bedrijven die wellicht geïnteresseerd zijn, maar nog geen contact met u hebben opgenomen. Uw salesteam kan naar aanleiding van de bezoeken aan uw website de potentiële klant benaderen. Omdat u ook weet welke pagina’s bezocht zijn, kunt u beter inspelen op de wensen van de prospect. Zo wordt een cold call naar een mogelijke klant, een warme lead waar uw salesteam iets mee kan.
Verander bezoekersverkeer in leads
Bent u op zoek naar een
lead generation tool? Integrace heeft hier een uitstekende partner voor. Met
Lead Forensics kunt u scannen welke bedrijven er uw website bezoeken, ook als u meerdere websites of webshops heeft. U kunt aangeven welke leads u expliciet in de gaten wilt houden, en krijgt vervolgens een bericht zodra deze leads uw website bezoeken. Ook kunt u via de software automatisch leads naar uw salesteam doorspelen.
Lead Forensics en Integrace bieden naast de software ook ondersteuning hoe deze software het beste in te zetten is. Zo wordt u gecoacht om optimaal gebruik te maken van de tool, en zo uw conversiepercentage aanzienlijk te vergroten. Voor meer informatie, een demo, of een trial van het product kunt u altijd contact met ons opnemen.