Boso is al sinds 1942 werkzaam in de branche van hygiëneproducten. Inmiddels is het een internationale importeur én product van hygiëneproducten, en is het ook een kennisbron op gebied van poets- en hygiëneproducten. Boso levert haar producten aan allerlei verschillende branches, en heeft voor elke branche een breed productassortiment.
Omdat Boso als leverancier van poets- en hygiëneproducten haar productinformatie in EZ-base onderhoudt, werd toen er een nieuwe webshop nodig was al snel gekeken naar de EZ-shop. Deze shop is gemaakt op basis van Shoxl webshoptechnologie, en heeft een standaard koppeling met EZ-base voor de aanlevering van productinformatie. Beide software systemen zijn ontwikkeld door Integrace, waardoor er een naadloze koppeling gemaakt kon worden tussen de twee voor de ontwikkeling van de EZ-shop.
Klantspecifieke prijzen en passantenaccounts
De EZ-shop van Boso is gekoppeld met het ERP systeem Anzio. Dit ERP systeem levert informatie aan, zoals de klantspecifieke prijzen van klanten, en voorraad informatie. De shop stuurt de orders die gemaakt worden terug naar het ERP systeem, waar zij verder afgehandeld kunnen worden.
Boso maakt dus gebruik van klantspecifieke prijzen voor haar klanten. Deze prijzen worden zichtbaar wanneer een klant inlogt op de webshop. Passanten zonder klantaccount zien geen prijzen, en kunnen ook geen producten in de winkelmand plaatsen. Wel kunnen zij een offerte aanvraag doen bij de Boso producten. De accounts die zij aanmaken, passantenaccounts, worden niet in Anzio beheerd, maar in het backoffice van de webshop (Vendisto). Zo wordt de klantinformatie in Anzio niet vervuild met accounts die mogelijk maar één keer gebruikt worden.
Klanten met een klantaccount zien de klantspecifieke prijzen bij de producten waar zij afspraken over gemaakt hebben. Bij de producten waar zij geen prijsafspraken voor hebben zien zij geen prijs. Ze kunnen hier een offerte aanvraag voor doen. Boso heeft er dus voor gekozen om geen “bruto-prijzen” weer te geven bij producten, maar enkel de klantspecifieke prijzen te gebruiken.