Doel van deze WebOlympics is om zichtbaar te maken dat websites op basis van een Content Management Systeem zeer consistent, gestructureerd, eenvoudig en beheersbaar zijn, zonder aan creatieve mogelijkheden in te boeten. Er zijn drie prijscategorieën:
- Beste design
Verkiezing van de website met de beste vormgeving op basis look & feel. - Beste content
Verkiezing van beste website op het gebied van inhoud, schrijfstijl en leesbaarheid. - Beste structuur
Verkiezing van de beste website op basis van structuur en navigatie.
Uiteindelijk wordt er één overall winnaar uitgekozen die op alle drie deze categoriën het beste scoort. De inzendingen worden beoordeeld door een publieksjury (via www.webolympics.nl) en een onafhankelijke vakjury bestaande uit: Robert Essenstam (Director Strategy Saatchi & Saatchi), Jos van Haastrecht (Manager Digital Communications, DSM), Eelco Anneveldt (vennoot van bureau Woodsen) Ab Bertholet (Managing consultant ab&co partners in communicatie) en Hans van de Rakt (Directeur MarketShare).