
Omroep Brabant heeft zich maandag in het nieuw gestoken. Televisie, internet, teletekst en tekst-tv hebben een nieuw uiterlijk gekregen. De vormgeving is in lijn gebracht met het logo en de huisstijl van de omroep en alle video-uitingen zijn geschikt gemaakt voor het beeldformaat 16:9. Verder is er voor het tv-journaal een nieuwe leader en een nieuw decor gemaakt.
Op deze website wordt vanaf nu met tabs gewerkt, waardoor je niet altijd van pagina naar pagina hoeft te surfen. Verder zijn de weerpagina’s opnieuw ontworpen.Nog niet aangepast zijn de huidige themawebsites. Die krijgen dit najaar een ander jasje.
En er zit nog meer in de pen. De nieuwsberichten krijgen binnenkort trefwoorden mee, er komen kolommen met gerelateerd nieuws en er zullen ook videofilmpjes van gebruikers worden getoond. Verder kan een deel van de homepage straks naar eigen smaak worden ingedeeld.
De implementatie van de nieuwe huisstijl op de website was een kwestie van enkele weken. Deze zeer korte doorlooptijd is vooral een gevolg van de strikte scheiding tussen vormgeving en content die voor de Omroep Brabant site is doorgevoerd. Omroep Brabant zet voor content beheer en publicatie het CMS Site Manager in. Deze stuurt content in XML-formaat uit.
(Eerste alinea's overgenomen van: Omroep Brabant in het nieuw, OB website, 3 september 2007)