Online marketing

Conversies, dat is waar u het voor doet. Maar zonder bezoekers geen kopers. Direct na het opengooien van de deuren is het dus zaak om de wereld te laten weten dat u er bent. En daarvoor zijn er diverse mogelijkheden: optimaliseren voor zoekmachines, adverteren op zoekmachines, en benutten van social media. En meer traditionele middelen als email nieuwsbrieven mogen ook zeker niet worden vergeten.

Zoekmachines zijn in veel gevallen de belangrijkste bron van bezoekers en omzet voor een site of shop. Een goede zichtbaarheid op Google is dan ook een belangrijke randvoorwaarde voor succes. Zoekmachine-marketing zorgt daarvoor.

U kunt daarbij hoog scoren bij de natuurlijke (gratis) zoekresultaten, of een in het oog springende plek verwerven onder de betaalde AdWords advertenties. In beide gevallen kunt u uw bezoekersaantallen drastisch verhogen. De volgende uitdaging is dan natuurlijk het omzetten van die vele bezoekers in leads of - liever nog - klanten.

Integrace heeft diepgaande kennis van online marketing en begeleidt u graag bij:

  • SEO: Zoekmachine-optimalisatie (bepalen geschikte zoekwoorden, optimalisatie van uw site content, opzet link campagne)
  • SEA: AdWords campagnes (bepalen zoekwoorden, opzet advertenties, monitoring en bijstellen van de campagnes)
  • Social Media campagnes
  • E-mail campagnes

 

Zoekmachine-optimalisatie (SEO, Search Engine Optimization)

Een hoge positie binnen Google's natuurlijke zoekresultaten is vrijwel een garantie voor een voortdurende stroom van site-bezoek. Uit onderzoek blijkt dat op Google's organische zoekresultaten 6 keer vaker wordt geklikt dan op advertenties binnen hetzelfde Google. En een vertoning in de lijst van organische zoekresultaten is ook nog eens gratis.

U bent echter niet de enige die hoog wil scoren, en het bereiken (en behouden) van een hoge positie vergt een zorgvuldig uitgestippelde strategie. Integrace ondersteunt u op de volgende gebieden:

  • Analyse van uw site en het zoekgedrag van uw doelgroep
  • Selectie van relevante en kansrijke zoekwoorden cq zoekzinnen
  • Technische optimalisatie van uw site zodat deze optimaal toegankelijk is voor zoekmachines
  • Optimalisatie van alle content op uw site en eventueel de productie van additionele content
  • Verhoging van uw pagerank met een effectieve linkcampagne

 

Google AdWords (SEA, Search Engine Advertising)


Het bereiken van een toppositie in Google's organische zoekresultaten is aantrekkelijk, maar soms een zaak van lange adem. Dat geldt zeker voor populaire zoekwoorden. Wanneer u snel goed zichtbaar wilt zijn is het daarom verstandig om te starten met adverteren op Google met een AdWords campagne.

Het opzetten van een effectieve en renderende campagne vraagt veel kennis van de AdWords systematiek. Integrace ondersteunt u hierbij op de volgende punten:

  • Analyse van uw werkgebied en concurrentie
  • Bepaling van aantrekkelijke en relevante zoekwoorden en zoekzinnen
  • Inrichting van advertentiegroepen en creatie van advertenties
  • Monitoring van resultaten en periodieke bijstelling van de campagne

 

Combineer SEO met SEA

Omdat Adwords campagnes vertrekken vanuit zoekwoorden en zoekzinnen, krijgt u snel een diepgaand inzicht in de populariteit en aantrekkelijkheid van zoekwoorden. Woorden waarop vaak wordt gezocht maar waarop slechts weinigen adverteren zijn een goede start voor niet alleen uw AdWords campagne, maar ook voor uw site-optimalisatie. Zoekmachine-optimalisatie en betaald adverteren vormen dus een krachtige combinatie.

 

Meer weten over méér bezoekers op uw site?

Praat er eens over met onze online marketing specialisten.